Комунальний заклад "Кегичівський ліцей Кегичівської районної ради Харківської області"
Меню





Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт існує

днів
Корисні посилання

























Форма входу
Головна » 2010 » Березень » 12 » ЕКОНОМІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ДИРЕКТОРІВ ШКІЛ
13:47
ЕКОНОМІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ДИРЕКТОРІВ ШКІЛ
ЕКОНОМІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ДИРЕКТОРІВ ШКІЛ ЯК ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Сучасному керівникові доводиться працювати у період розширення та оновлення функціональних обов’язків управлінської діяльності. До сфери педагогіки увійшли такі поняття, як освітні послуги, якість освіти, конкуренція між навчальними закладами. Керівники навчальних закладів мають бути зацікавлені в отриманні знань з менеджменту та маркетингу в освіті, оскільки вони самі стають менеджерами, управляють педагогічною системою школи, її розвитком, організовують і стимулюють професійну діяльність підлеглих, вивчають попит на освітні послуги, забезпечують їх якість, вступають у фінансово-господарські відносини, намагаючись дотримуватися відповідності показників роботи навчального закладу державним стандартам освіти, утримувати його конкурентоспроможність на ринку освітніх послуг.
Професійна підготовка директорів ЗНЗ в Україні здійснюється в основному системою післядипломної педагогічної освіти, головним структурним підрозділом якої став Університет менеджменту освіти АПН України, що об’єднав навколо себе регіональні інститути післядипломної педагогічної освіти. Зазначені інституції займаються підготовкою і перепідготовкою директорів ЗНЗ шляхом організації і реалізації різних форм навчання. В останні роки здійснюється підготовка управлінців для освітньої галузі за спеціалістю „Управління навчальними закладами” (8000009) та "Менеджмент організацій” (8050201).
Дослідження стану сформованості економічної компетентності директорів ЗНЗ підтверджує, що економічний компонент професійної освіти директорів ЗНЗ не відповідає сучасним вимогам до їх професійної діяльності та освітнім стандартам. Переважна більшість директорів ЗНЗ не завжди акцентують увагу на виявленні власного рівня сформованості економічної компетентності та її розвитку. Тому пріоритетами післядипломної освіти є розробка і обгрунтування шляхів підвищення економічної компетентності директорів ЗНЗ.
Покращенню фінансово-господарського, матеріального становища загальноосвітніх навчальних закладів сприяє підвищення економічної компетентності директорів шкіл, адже саме директор виступає ключовою фігурою в фінансово-економічній діяльності школи.
Директори ЗНЗ забезпечують адміністративно-господарську (виробничу) та системну освітню (навчально-виховну) роботу навчального закладу. Визначають стратегію, цілі та завдання розвитку школи, приймають рішення про програмне планування її роботи.
Під економічною компетентністю директорів ЗНЗ ми розуміємо систему економічних категорій, що окреслюють цілісну суть виробництва, розподілу, обміну і споживання матеріальних благ, формування економічного мислення з метою забезпечення ефективної діяльності навчального закладу.
Для ефективного управління економічною діяльністю навчального закладу директорам ЗНЗ необхідна економічна освіта. Тому актуальним є отримання директорами ЗНЗ економічної освіти.
У зв’язку з цим зростають роль і значення економічної підготовки директорів ЗНЗ, їх методологічної, теоретичної і методичної освіченості.
Аналіз методологічних і теоретичних питань, а також змісту, форм, методів економічного забезпечення ефективного функціонування ЗНЗ дають можливість визначити перелік вимог до економічної підготовки директорів ЗНЗ. Цей перелік передбачає наявність:
• сучасного економічного мислення як складової частини мислення професійного педагога-менеджера на рівні, достатньому для аналізу явищ економічного життя;
• спеціальних знань з економічної теорії, менеджменту, маркетингу освіти, економіки промислового і сільськогоспордарського виробництва, економіки освіти і шкільного виробництва;
• вмінь і навичок економічної діяльності;
• економічно значимих якостей особистості;
• знань теорії і методики економічного виховання учнів і наявність відповідних педагогічних умінь і навичок, серед найважливіших з них є педагогічний аналіз економічного виховання;
• позитивне ставлення до ефективної економічної діяльності школи.
Переглядів: 668 | Додав: Serg1 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:



Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода в Кегичівці
Пошук
Календар
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту

Відділ освіти
Погода в Кегичівці
Навчальні заклади України
МОНУ
ДНіО
ХОДА
КВНЗ"ХАНО"
УРЦОЯО
ХРЦОЯО
Освітній портал
Законодавство України
Вікіпедія
Видавництво "Ранок"
GOOGLE